Systemy alertowe a kwestia bezpieczeństwa lotniczego
Redaktor Naczelny przeprowadził wywiad z Danielem Nowik, który ukończył LZN we Wrocławiu oraz AON w Warszawie. Jest on także autorem publikacji szkoleniowych, wykładowcą w Ośrodkach Szkolenia Lotniczego, uczestnikiem międzynarodowego projektu z zakresu testowania silników turbowentylatorowych, pilotem takich maszyn jak Antonow 2, Zlin 42M, Cessna 172 ...
Chińskie czy Tajwańskie Siły Powietrzne?
Wielki boom ekonomiczny na przełomie XX i XXI w., znacznie przyspieszył tak ilościowy jak i jakościowy rozwój chińskich sił zbrojnych – w tym lotnictwa. Do 2003 r. zakupiono w Rosji myśliwce Su-30MKK (76 egz.) oraz Su-30 MKK2 (24 egz.). W Rosji zamówiono samoloty transportowe Ił-76 oraz samoloty cysterny Ił-78. Chiny wyprodukowały także ...
Czy w Boguszynie powstanie lotnisko użytku wyłącznego?
Lotnisko to także, a może przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa regionu i właśnie temu aspektowi poświęcone było spotkanie 8 kwietnia 2016 r. w Boguszynie, którego organizatorem był wójt Stanisław Longawa. Zaproszeni zostali przedstawiciele instytucji, które bezpośrednio bądź pośrednio odpowiadają za bezpieczeństwo osób, mienia i środowiska...

Daniel Nowik, ukończył Lotnicze Zakłady Naukowe we Wrocławiu oraz Akademię Obrony Narodowej w Warszawie na Wydziale Zarządzania i Dowodzenia o kierunku Lotniczym. Autor publikacji szkoleniowych, wykładowca w Ośrodkach Szkolenia Lotniczego, uczestnik międzynarodowego projektu z zakresu testowania silników turbowentylatorowych, pilot samolotowy takich maszyn jak Antonow 2, Zlin 42M, Cessna 172, 150/152 i AT-3. Pilot szybowcowy i motolotniowy. Zawodowo realizował się jako mechanik lotniczy, Technolog w Dziale Rozwoju i Technolog-Logistyk w projektach dotyczących lotniczych silników turbośmigłowych P&W i turbowentylatorowych GE-90, GEnx. Na co dzień Dyrektor w Aeroklubie Częstochowskim - Lotnisko Rudniki.Samolot1

Wywiad z płk rez. Andrzejem Michalskim – byłym Szefem Zarządu Rozpoznania i WE w Siłach Powietrznych. Wcześniej, Szef Oddziału Rozpoznania Obrazowego w Sztabie Generalnym. Jako Szef Zespołu Dowodzenia, Łączności, Rozpoznania­­­ i WE w Grupie Organizacyjnej Wdrożenia Samolotu F-16 brał bezpośredni udział w pracach związanych z wdrożeniem samolotu F-16 w Siłach Powietrznych.
do f16

                                                                                                       Fot. 1 Marcin Szpak

Interview with Dave Hook, licensed pilot for over 37 years, who earned his Private Pilot License while he was a student in high school. He is a 1984 graduate of the United States Air Force Academy and was a cadet glider instructor pilot. Serving over 20 years in the Air Force, Dave has flown the Lockheed C-130 Hercules, Cessna T-37B Tweet, Beechcraft T-1A Jayhawk, Beechcraft C-12D Huron, CASA 212 Aviocar, Antonov AN2 “Colt,” and the Basler Turbo Conversion’s highly modified C-47T Turbo Dakota. He served as U.S. Air Attaché in West Africa, an Air Commando A-Team leader in the War on Terror, and has flown all over the world.

After retiring from the Air Force, Dave opened Planehook Aviation Services, LLC. He consults with airports and flight departments on how to improve their security and security training. He is also the publisher for General Aviation Security, a magazine published four times a year that focuses on safety and security for general aviation around the world.GASecurity Magazine Logo

Michał Płachecki, absolwent Politechniki Opolskiej na kierunku Inżynierii Środowiska oraz Dolnośląskiej Szkoły Wyższej ze specjalizacją - Zarządzanie Bezpieczeństwem Lotnictwa Cywilnego. Od 2010 r. Koordynator Ruchu Lotniczego Naziemnego na lotnisku Wrocław-Strachowice. 

michal plachecki foto

                                                                                                                       Fot. 1 Marcin Szpak

Samoloty Cywilne

Samoloty Wojskowe

ZLOT 2014